AKTIVITETSDAGE 2. + 9. Oktober 2021

14-09-2021

Kære elever – store og små, nye og gamle

Så er det igen tid for AKTIVITETSDAGE

Helt nøjagtigt foregår det lørdagene den 2. og den 9. oktober 2021.

Det handler om dressur og spring, og afvikles som et elevstævne, med det formål at hygge os og have en dejlig dag sammen.
Her er ingen vindere og ingen tabere, alle deltagere får en roset efter endt ridt.

Alle elever på Birken kan være med – store og små, unge og gamle, nye og erfarne ryttere.

Tilmelding senest fredagene den 24. september. og 1. oktober

- på  https://www.rideklubbenbirken.dk/events (Event findes øverst på forsiden af hjemmesiden www.rideklubbenbirken.dk)

Husk, at der kun er én start pr. elev som rider på elevheste, og du vælger selv, om det skal være den 2. eller den 9.

Du er meget velkommen til at ride på din egen hest, og på egen hest må du have flere starter, hvis tidsplanen tillader det.

Pris pr. start: kr. 60,00

Husk at vælge elevhest eller privathest ved tilmelding, samt højde på spring hvis du vil springe.

Der vil komme starttider ud lige så snart tilmeldingerne er kommet ind og hestene er fordelt.

Husk at møde ca. en halv time før din starttid.

Dressur:

Du kan vælge mellem forskellige programmer fra LD-LA (LD1 er den letteste klasse, her kan alle være med både med og uden trækker;0)

Hvis du er i tvivl om, hvad der passer bedst til dit niveau og temperament, så spørg din underviser til råds.

Programmer kan findes på www.rideforbund.dk under ridesport/discipliner/dressur – eller hent app’en Dressur App til din telefon.

Bemærk: der er kun oplæser og trækker til LD

Lørdag den 2. har vi dressur om formiddagen og spring om eftermiddagen.
Lørdag den 9. har vi dressur hele dagen.

Spring:

Springning vil være udendørs, hvis vejret tillader det. Der kan springes på højderne 10 cm (bom på jord), 30, 40, 50, 60, 70 og 80 cm. Har du ikke selv hest, er der mulighed for at springe på en af elevhestene. Det kræver dog, at du har erfaring med at springe bane. Det er Jens, der bestemmer om du er erfaren nok til at låne en elevhest – og hvilke heste der må springe.

Sidst, men ikke mindst:

Vi glæder os til et par gode aktivitetsdage med mange deltagere, og håber at se DIG.

Husk: ingen er for unge, for gamle, for dygtige eller for uøvede.